Som forelder kan du melde fravær for barnet ditt direkte i Vigilo-appen. Har barnet ditt plass på både skole og SFO/AKS, kan du melde fravær til begge enhetene i én og samme sending.
Når du sender fraværsmelding til skolen, er det kun en melding om at barnet blir borte. Kontaktlæreren mottar varselet og må registrere og signere fraværet. Sender du til SFO/AKS, registreres fraværet automatisk.
Merk! I appen ser du kun fraværsmeldingene du har sendt inn. Vil du se hva skolen faktisk har ført av fravær, må du logge inn i Foreldreportalen på nett.
Melde fravær
- Trykk på +-knappen nederst til høyre på forsiden.
- Velg Registrer fravær.
- Velg startdato og sluttdato for fraværet.
- Kryss av hvilke enheter du melder fravær til – skole, SFO/AKS eller begge.
- Skal barnet bare være borte deler av dagen fra skolen, skrur du av bryteren Hele dagen og velger tidsrom.
- Skriv en kort Kommentar – for eksempel «Syk», «Tannlege» eller «Begravelse». Unngå sensitiv informasjon.
- Trykk Send.
Fraværet vises nå i oversikten, gruppert per dato. Melder du fravær til både skole og SFO/AKS, vises de som separate oppføringer.
Trykk på en oppføring for å se detaljer. I detaljvisningen kan du også legge til mer informasjon ved å skrive i feltet nederst og trykke send.
Redigere fravær
- Trykk på fraværet du vil endre i oversikten.
- Trykk på blyant-ikonet på fraværskortet.
- Velg ny Fra- og Til-dato i feltet som åpnes.
- Trykk Lagre.
📎 Se også:
Web: Melde fravær (skole og SFO/AKS)
App: Innlogging
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.